MoneyBird: Redder in nood voor mijn financiële administratie! - Vivian Vertelt
15557
post-template-default,single,single-post,postid-15557,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-7.6.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.6.2,vc_responsive

15 okt MoneyBird: Redder in nood voor mijn financiële administratie!

Heb jij ook zo’n dag per maand, dat je al je administratie doet? In het begin was deze dag echt chaos voor mij. Ik probeerde orde te scheppen in de krabbels in mijn agenda; waar was ik welk uur geweest. Hoeveel tijd had ik besteed aan welke klant? Hoeveel uitgaven en inkomsten had ik? Administratie is geen pretje! Wat mij betreft is dit toch een nadeel van het zelfstandig ondernemen en maakte dan ook best nog wel eens wat fouten in het begin. Verkeerde factuurnummer of omschrijving boven een verstuurde factuur? Het gebeurde en dat kan niet! Om dit soort foutjes te voorkomen, ben ik gaan werken met MoneyBird. Mijn redder in nood voor mijn financiële administratie!

Offertes

Iedere opdracht begint met een offerte. Een goede offerte is een visitekaartje voor je bedrijf, maar helaas is het opmaken van zo’n document een klus waar enorm veel tijd in gaat zitten. MoneyBird helpt je bij het maken van een offerte, die je klant vervolgens direct online kan ondertekenen. Handig! 

Facturen

Nadat de klant binnengehaald is, start de maandelijkse facturatie. Het maken van de factuur, het versturen en vervolgens het bijhouden wie er wel en niet betaalt binnen de gestelde termijn. Hoe meer klanten je krijgt, hoe ingewikkelder dit wordt. En als je niet oppast, gaat ook hier een berg tijd in zitten. Ik maak met MoneyBird al mijn facturen op; zo wordt alle informatie, zoals factuurnummer, betaaldatum automatisch in de factuur gezet. Zo kan ik nooit een fout maken! De facturen die maandelijks hetzelfde zijn, laat ik periodiek versturen. Daar hoef ik dus niet eens meer naar om te kijken. Heerlijk! Door je bankmutaties te importeren zie je direct welke facturen betaald zijn en welke uitgaven nog ingeboekt moeten worden. Worden facturen niet op tijd betaald, dan is een betalingsherinneringen zo verstuurd. Mijn facturatie is nu iedere maand helemaal op orde! Wat zou het fijn zijn als er een mogelijkheid wordt geïntegreerd dat al die opdrachtgevers ook netjes op tijd betalen..

Administratie

Je kunt in MoneyBird ook heel gemakkelijk je bonnetjes en inkoopfacturen inboeken. Met je telefoon kun je heel gemakkelijk een foto maken van je bon en deze inladen in MoneyBird. Op die manier is zowel je credit als debet administratie helemaal up to date in één systeem en kun je heel gemakkelijk zien wat er in komt en uit gaat.

Het grootste voordeel is nog wel dat MoneyBird tot 3 facturen en offertes per maand helemaal gratis is en dus een uitermate geschikt programma is voor veel starters!

Lijkt het je leuk om meer over mij of mijn bedrijf te weten te komen? Ik sta altijd open voor nieuwe connecties! Link dus met me op LinkedIn!

Vivian Vertelt is een initiatief van administratiekantoor Buro Freecon gevestigd in Capelle aan den IJssel en Rotterdam. Meer info? www.administratiekantoorregiorotterdam.nl

Geen reactie's

Geef een reactie